דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכישת דירה זהו עסק למקצוענים 

מאת    [ 25/11/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 3003 פעמים ]

אז בוא אני אגלה לכם סוד, אנשים עשירים שרוכשים דירה כמעט תמיד יעשו את הרכישה לאחר התייעצות עם בעל מקצוע, ובעל המקצוע היחיד בעוסק בתחום זה הינו שמאי המקרקעין! הם מבינים את העובדה כי יש אנשי מקצוע לכל תהליך ועדיף להיות על הצד הבטוח בעסקאות נדל"ן בשל גודלם הכספי, ובדיקת שמאי מהווה כסף קטן מבחינת גודל העסקה.

לעיתים אני נתקל בלקוחות האומרים לי שהם התייעצו עם מתווך והוא אמר להם שהכל בסדר או אחרים שאמרו שעו"ד שלהם בדק ו "הכל טוב". אז לא הכל לא טוב ובואו אני יסביר לכם למה, ואמחיש במספר דוגמאות. 

רכישת דירה, בית צמוד קרקע בפרט או כל נדלן אחר אינה מתחילה ונגמרת במבנה עצמו. יש בעיות מיסוי שונות כגון היטלי השבחה, מס שבח, היטלים שונים כגון היטלי תיעול, מדרכה וכיו"צב, מעבר לבעיות היכולות להיות קשורות לרישוי עצמו לדוגמא חריגות בניה.

בואו ניקח את נושא חריגות הבניה. האם אתם חושבים שמתווך שמוכר לכם את הדירה או כל מתווך אחר, עו"ד המעורב בעסקה או כל אדם אחר יאתרו את חריגות הבניה שיכולות להיות בנכס? אז לא! כדי לאר חריגות אלו יש להגיע לוועדה המקומית לתכנון ובניה לעיין בתיק הבניין ולבצע מדידות בשטח. זהו תפקידו של שמאי המקרקעין לבצע.

הספקתי לראות דירות בתל אביב שבהיתר הבניה חסר חדר או לחילופין חדר זה מופיע בתשריט הבית המשותף אך אינו מופיע בהיתר הבניה. ואז מה קורה? יש בעיה עם המשכנתא! הבנק לעיתים לא משעבד דירות עם בעיות רישוי או בעיות משפטיות או לחילופין דורש לבצע הפחתה משמעותית בנספח ההפחתות עקב בעיות רישוי או בעיות משפטיות אלו.

ישנן דוגמאות לבעיות רישוי רבות והפשוטה שבהם הינה סגירת חדר לא חוקית, בדרך כלל על ידי סגירת מרפסת. ראיתי הרבה דירות שהרוכשים ראו בהם כדירת 5 חדרים לכל דבר אבל בפועל הם היו 4 חדרים, ובנוסף לזה המרפסת נסגרה ללא היתר ויש סיכוי סביר כי ידרשו הרוכשים בעתיד להסיר סגירה זו או לחילופין להוציא היתר בניה לסגירה דבר הכרוך במשאבים.

ישנן מספר רב של בדיקות נוספות שעל השמאי לבצע בבדיקת הדירה וזה בדיקת מיסוי. על המיסוי אפרט באופן ספציפי במאמר אחר, אך יש לציין כי מיסוי לעיתים משנה את כל אופי העסקה. אציין דוגמא שבא אני נתקל לפעמים והיא עסקת נטו.

עסקת נטו הינה עסקה בא הרוכש מקבל על עצמו לשלם את כל המיסים החלים על הנכס וכאן ישנה חשיבות רבה לבדיקה במצב שכזה.

אל תיקחו את רכישת הנכס (דירה, צמוד קרקע, נכס מסחרי ועוד). בצעו בדיקה מקיפה וקבלו תשובות ברורות. לא לטמון את הראש בחול ולהגיד "יהיה טוב". מוגש לכולם כחומר למחשבה

פלד שמאים – סער פלד כלכלן ושמאי מקרקעין פלד שמאים הינו משרד שמאות מקרקעין בבעלותו של סער פלד, כלכלן ושמאי מקרקעין, בעל ניסיון עשיר בתחום הערכת נכסים פרטים ומסחריים, השגות למינהל מקרקעי ישראל, השגות להיטלי השבחה, חוות דעת מומחה לבית משפט, ובעל מומחיות בהכנת תוכניות עסקיות (דוחות אפס) לפרויקטים במסגרת תמ``א 38.


להתייעצות ניתן להיכנס לאתר:www.saarpeled.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב